Skocz do zawartości


Bubu

Rejestracja: 05 Apr 2012
Poza forum Ostatnio: Jun 18 2014 00:10

#5144 Sekretny poziom Diablo 3 jak wejść?

Napisano xCyCux w 28 May 2012 - 12:24

Do otwarcia sekretnego poziomu są potrzebne następujące przedmioty:

-Czarny grzyb- można go znależć w katedrze w akcie 1 (na pierwszym poziomie)
-Dzwonek Wirta- można go nabyć od kupca Sqiurta w akcie drugim
-Płynna tęcza- znajduje się w Oazie w akcie drugim w tajemniczej jaskini.(Wejście do niej otwiera Zaven Alchemik znajdziemy tam tajemniczą skrzynię gdzie znajduje się tęcza, niestety jest to postać losowa więc jeśli go nie znajdziecie należy od nowa założyć grę i próbować do skutku)
Dołączona grafika Dołączona grafika

-Piszczel Leoryka- znajdziecie go w przejściu Leoryka w akcie 1,(wchodzimy do punktu nawigacyjnego Posiadłość Leoryka i szukamy pokoju z kominkiem w nim można znależć przedmiot losowo)



Dołączona grafika
Dołączona grafika
-Bełkotliwy Klejnot- znajduje się w akcie 3 w pieczarze mrozu , wypada on z losowego potwora Chiltary (piąty quest tego aktu zniszczenie machin wojennych na polu bitwy należy poszukać jeskini)

Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika


Gdy już posiadamy wszystkie te przedmioty potrzebny nam będzie jeszcze schemat do wykonania laski,Wypada on z Izuala w akcie 4.
Gdy już posiadamy to wszystko udajemy się do kowala w celu utworzenia Pasterskiego Kostura,teraz udajemy się do punktu nawigacyjnego Droga do starego Tristram wracamy się przed Tristram teraz i szukamy na mapie wyrwy w ziemi z mieniącym się czerwonym światłem z niej.Teraz tylko stajemy obok kości krowy i używamy kostura :)


Należy też dodać że cena stworzenia kostura różni się poziomami trudność:
normalu jest to 50.000
koszmarze 200.000
piekle,500,000,
inernfo 1.000.000
Kostur ulepsza się u Gorella Kwatermistrza w akcie 4 (ostatni quest) sprzedaje on schematy.
Raz zrobiony kostur zostaje na zawsze.





#7036 szybsze expienie postaci

Napisano Bubu w 02 September 2012 - 02:08



Cześć




Chcę Wam przedstawić sposób na szybsze wyexpienie postaci w Diablo 3.



Istnieje metoda na szybsze expienie postaci w diablo 3. Nie trzeba żmudnie przechodzić wszystkich aktów po kolei. Na każdym poziomie trudności robimy taxi. Potem robimy runy na lokacjach:
Krater Arreat lvl 1
Krater Arreat lvl 2
Rdzeń Arreat



Ofc nabijamy lvl na tyle ile potrzeba nam aby odblokować koszmar(25), piekło(50) i inferno(60).


Dla jeszcze większej liczby punktów zakładamy itemy które dodają +doświadczenie Dołączona grafika Oczywiście nie jesteśmy w stanie poradzić sobie z siła potworów na tym etapie gry z posiadanymi itemami więcwymagane jest expienie z 2 osobą. Wtedy możemy się nawet pokusić o expienie w pełnym teamie ( 4osoby w grze) Dołączona grafika .


Głównym naszym celem jest zabijanie skorpionów. To one dają nam wy***** exp którego tak bardzo potrzebujemy Dołączona grafika





To wsumie tyle tego krótkiego ale mam nadzieje przydatnego małego poradnika Dołączona grafika





Pozdrawiam, Bubu Dołączona grafika



#5608 Informacje o pracach na aktualizacją 1.0.3

Napisano xCyCux w 08 June 2012 - 07:57

Informacje o pracach nad aktualizacją 1.0.3

.Dołączona grafika


W zeszłym miesiącu opisaliśmy w kilku słowach, jak podchodzimy do pierwszych informacji zwrotnych na temat gry oraz sugestii potencjalnych zmian jej mechaniki. Dziś postanowiliśmy pójść o krok dalej i podać konkretne informacje o zmianach, nad którymi pracujemy, i poinformować o planowanej na ten miesiąc aktualizacji 1.0.3.

Dołączona grafika

Wyrównywanie szans zdobycia przedmiotów
Dołączona grafika

Każdy przedmiot posiada określający jego poziom wskaźnik ilvl, od którego zależy, jak jest potężny. Obecnie gra jest skonstruowana tak, że w akcie I wypadają przedmioty z ilvl 61 lub niższym, w akcie II — z ilvl 62 lub niższym, a w akcie III i IV — z ilvl 63 lub niższym. Niestety, wiążą się z tym dwie ważne kwestie. Po pierwsze, jeśli dany akt okazuje się dla niektórych graczy zbyt trudny, mogą oni odczuwać potrzebę skorzystania z domu aukcyjnego, aby przejść dalej w grze. Po drugie, niektóre klasy, umiejętności czy style gry w mniejszym stopniu zależą od przedmiotów, więc choć świetne przedmioty nadal trafiają do obrotu handlowego, to gracze mogą czuć się ograniczani do kilku skutecznych strategii. Wielu z nich po prostu woli próbować zdobywać najpotężniejsze przedmioty, wykonując frustrujące lub nużące czynności w akcie IV na Inferno (np. rozbijanie waz czy wykorzystywanie Tyraela do walki z przeciwnikami), niż zmagania z hordami potworów w akcie I na poziomie Inferno. Postanowiliśmy więc zmienić podejście, urozmaicając rozgrywkę o różne skuteczne style gry, i teraz najpotężniejsze przedmioty w grze będzie można zdobyć w różnych miejscach. Jeśli więc bardziej wolisz rozgramiać gromady elitarnych przeciwników w akcie I, niż bawić się przez 3 minuty w kotka i myszkę z przeciwnikiem w akcie IV, to chcemy ci to umożliwić, jednocześnie zapewniając możliwość zdobywania najlepszych przedmiotów w grze.
Najlepiej wyjaśnimy tę kwestię, publikując poniżej szanse na zdobycie przedmiotów obowiązujące od przyszłej aktualizacji. Uwaga: szanse te mogą się nieznacznie różnić w zależności od rodzaju przedmiotu. W tabeli przedstawiono uśrednione wartości dla wszystkich rodzajów przedmiotów:


Nowe szanse wypadnięcia przedmiotu dla aktualizacji 1.0.3


Przedmiot
Piekło — akt III/ IV Inferno — akt I Inferno — akt II Inferno — akt III/IV
iLvl 61 9 % 18% 19% 24%
iLvl 62 2% 8% 12% 16%
iLvl 63 0% 2% 4% 8%


Jak widać, gracze nastawieni na czterokrotnie szybsze ubijanie potworów w akcie I na poziomie Inferno będą nadal mogli zdobyć świetny sprzęt, a gracze, którzy wolą wyzwania, będą nagradzani częstszym wypadaniem przedmiotów.

Dołączona grafika

Wciąż o tym wspominacie

Jak już wspomnieliśmy, w kolejnych aktualizacjach zamierzamy zająć się sprawą przedmiotów legendarnych. W aktualizacji 1.0.3 jeszcze ich nie zmodyfikujemy, lecz aktywnie nad nimi pracujemy. Po wprowadzeniu zmian, wysokopoziomowe przedmioty legendarne będą dużo lepsze od niebieskich, a zapewniane przez nie korzyści o wiele bardziej zauważalne i łatwe do zapamiętania. Więcej informacji o szczegółach planowanych zmian podamy po wprowadzeniu aktualizacji 1.0.3.


Dołączona grafika

Premia Męstwa Nefalemów

Dołączona grafika
Nie jest
tajemnicą, że chcemy, aby gracze szukali najlepszych przedmiotów, polując na grupy potworów, gromadząc pięć premii Męstwa Nefalemów, a następnie ubijając bossa. Choć zaobserwowaliśmy, że tak właśnie się dzieje, to chcielibyśmy też, żeby gracze czuli, że opłaca się grać dalej po zgładzeniu przeciwnika. Aby to osiągnąć, obniżyliśmy liczbę gwarantowanych rzadkich przedmiotów wypadających z bossa przy pięciu premiach Męstwa Nefalemów. Teraz zamiast dwóch — na pewno wypadać będzie jeden rzadki przedmiot (nadal będą spore szanse na wiele rzadkich przedmiotów — tyle tylko, że nie będą one gwarantowane). W zamian, wszystkie grupy czempionów i rzadkich potworów będą upuszczać jeden dodatkowy, gwarantowany rzadki przedmiot przy pięciu premiach Męstwa Nefalemów. Dzięki tej zmianie, gracze będą zdobywać więcej skarbów w całej grze, więc będą mieli powód, aby kontynuować grę.


Dołączona grafika

Chcesz grać w grupie?

Postanowiliśmy usunąć dodatkowe obrażenia zadawane przez potwory w grze kooperacyjnej. Chcieliśmy, żeby gracze, którzy wolą grać sami, mogli grać sami, a gracze, którzy wolą grać z innymi, mogli grać z innymi. Odnieśliśmy wrażenie, że dodatkowe obrażenia zadawane przez potwory przy każdym dodatkowym graczu w grze to główny powód, dla którego nie chcecie grać ze znajomymi. W idealnym świecie, gra jednoosobowa i wieloosobowa w trybie współpracy powinny gwarantować całkowicie równe szanse, jednak jest to niemożliwe do uzyskania przy przedmiotach posiadających takie właściwości jak dodatkowe punkty życia za zabicie, czy przy umiejętnościach takich jak Archont, które po prostu są lepsze przy grze solo. Ponieważ mechanika gry jest różnorodna i bardzo rozbudowana, różnice między grą jednoosobową a kooperacyjną są nieuniknione. Musimy więc starać się jak najbardziej je do siebie upodobnić, lecz eksperymentować w celu wprowadzenia usprawnień będziemy raczej na grze wieloosobowej. Zebranie się do wspólnej gry i skuteczna kooperacja to wyzwania organizacyjne i gracze w grupach zasługują na pewne dodatkowe korzyści.


Dołączona grafika

Nareszcie!

Dołączona grafika
Obecnie, akt I poziomu Inferno sprawia wrażenie dobrze zbalansowanego, ale akt II przypomina trochę bicie głową w mur. W aktualizacji 1.0.3 zamierzamy trochę ten mur zmiękczyć, zmieniając obrażenia i punkty zdrowia potworów w akcie II, III i IV poziomu Inferno. Z aktu I poziomu Inferno jesteśmy zadowoleni. Jeśli chodzi o akty II, III i IV — chcieliśmy, żeby ich poziom trudności nie wzrastał od razu aż tak bardzo, ale żeby nadal stanowiły wyzwanie. Dobrze wyposażony mnich lub barbarzyńca, któremu mocno ofensywny build pozwala masowo mordować wszystko w akcie I, przy nieco bardziej defensywnych buildach powinien poradzić sobie w akcie II. Po zdobyciu lepszych przedmiotów, postaci te będą mogły ponownie przejść do taktyki ofensywnej w akcie II, a następnie przeskoczyć do aktu III, ponownie zwiększając potencjał obronny itd. Przechodzenie do trudniejszych etapów jest nieodłącznie związane z modyfikacją ekwipunku, dostosowywaniem strategii i stylu gry do przeciwników oraz balansowaniem klas. Skala trudności poziomu Inferno będzie w odniesieniu do tych kwestii wzrastać w mniej rażący sposób po aktualizacji 1.0.3.


Dołączona grafika

Za błędy trzeba płacić

Obecnie, koszty naprawy przedmiotów na poziomie 60 są prawie niezauważalne. Wielu graczy zastanawia się, czy zamiarem twórców gry było umożliwienie graczom zabijania bossów metodą ciągłego ginięcia i wskrzeszania postaci (nazywane „graveyard zerging” lub „chain rezzing”). Odpowiadamy stanowczo, że nie. Aby rozwiązać tę kwestię, sprawdziliśmy kilka nowych mechanizmów śmierci postaci, np. zwiększanie czasu do wskrzeszenia, wyłączenie wskrzeszenia podczas walki z bossem lub zmniejszanie statystyk po wskrzeszeniu (np. zmniejszanie skuteczności bojowej postaci). W końcu postanowiliśmy, że najlepszym sposobem, żeby zachować dynamiczny charakter gry, jest zwiększenie kosztów naprawy. Na poziomie 60, koszt naprawy przedmiotów znacznie wzrośnie. Teraz, jeśli jakiś gracz postanowi zastosować jedną z wymienionych taktyk na bossa, dwa razy pomyśli nad jej opłacalnością. Obecnie zastanawiamy się, czy zwiększyć koszty czterokrotnie, czy nawet sześciokrotnie. Zalecamy posłuchać grających w trybie hardkorowym — oni najlepiej wiedzą, jak zminimalizować koszty naprawy. Po wprowadzeniu tej zmiany, stosowanie wymienionych taktyk będzie nadal możliwe, jednak nie chcemy, żeby było to najkorzystniejsze rozwiązanie. Gracze, którzy starają się grać jak najefektywniej, na pewno dostosują swoją strategię szukania przedmiotów do wprowadzonych zmian.


Dołączona grafika

Ło, matko! Gibko chlasta, pieron jeden!
Dołączona grafikaNaprawiliśmy kilka błędów związanych z szybkością ataku — głównie z przedmiotami, z którymi współczynnik ten nie działa. Zdecydowaliśmy się też jednak zmniejszyć skuteczność premii zwiększającej ogólną szybkość ataku. Wielu graczy wspominało, że jest ona tak istotna, że w zasadzie wymagana. Choć nie przeszkadza nam sam fakt istnienia statystyk ważniejszych od innych, to ma ona wpływ na pozostałe aspekty gry, w tym mobilność w walce oraz generowanie i zużycie zasobów. Chcemy, żeby gracze mieli wiele możliwości i ścieżek rozwoju ekwipunku, a przy jednej przeważającej statystyce wybór staje się ograniczony. Rozważamy dwie możliwości zmniejszenia skuteczności zwiększonej szybkości ataku. Pierwsza to zmniejszenie premii uzyskiwanych dzięki przedmiotom do satysfakcjonujących wartości. Generalnie, nie chcielibyśmy zmieniać statystyk przedmiotów, gdyż wprowadza to czynnik niepewności, lecz dobrą stroną takiego rozwiązania jest fakt, że zmiany byłyby widoczne. Druga możliwość to zmiana sposobu obliczania szybkości ataku, żeby premia uzyskiwana z kolejnych przedmiotów była stopniowo coraz mniejsza. Wadą takiego rozwiązania jest wprowadzenie kolejnego niewidocznego modyfikatora właściwości przedmiotów (a wielu graczy tego nie lubi). Poza tym, skomplikowałoby to już wystarczająco trudny proces wyboru ekwipunku. Tak więc, obecnie skłaniamy się ku pierwszemu rozwiązaniu, obniżeniu statystyk przedmiotów, jednak chcielibyśmy usłyszeć wasze zdanie na ten temat.


Dołączona grafika

Teraz tylko trzy dwie mini ratki

Wspomnieliśmy już, że zmniejszymy ceny u kowala i złotnika, oraz że koszty ich szkolenia i tworzenia przedmiotów będą dużo rozsądniejsze. Najbardziej zmniejszyliśmy koszt łączenia klejnotów poziomu 2-8.
Jakość klejnotu
Poprzedni koszt
Nowy koszt
Wybrakowany
3 nadkruszone + 500 złota
2 nadkruszone + 10 złota
Normalny
3 wybrakowane + 750 złota
2 wybrakowane + 25 złota
Nieskazitelny
3 normalne + 1250 złota
2 normalne + 40 złota
Idealny
3 nieskazitelne + 2000 złota + 1 karta
2 nieskazitelne + 55 złota + 1 karta
Promienisty
3 idealne + 3500 złota + 2 karty
2 idealne + 70 złota + 2 karty
Sześcienny
3 promieniste + 7500 złota + 1 księga
2 promieniste + 85 złota + 1 księga
Nieskazitelny sześcienny
3 sześcienne + 20 000 złota + 2 księgi
2 sześcienne + 100 złota + 2 księgi
Koszty łączenia w przypadku idealnych sześciennych klejnotów i lepszych pozostaną niezmienione.


Dołączona grafika

Innym zabierzcie, a mnie dajcie

Dołączona grafikaZmiana statystyk klas postaci nie jest najważniejsza dla aktualizacji 1.0.3. Wprowadzone zostaną niewielkie zmiany w umiejętnościach, lecz w większości przypadków chcemy, żeby gracze jeszcze z nimi poeksperymentowali i nacieszyli się nimi w obecnej postaci. Różnorodność konfiguracji postaci zawsze była jednym z naszych głównych celów, i choć udało nam się ją osiągnąć, to jesteśmy przekonani, że w tej kwestii pozostało wiele do zrobienia. Będziemy szlifować zdolności postaci, a najwięcej zmian pojawi się w aktualizacji 1.1. Mamy nadzieję, że dzięki niej osiągniemy jeszcze większą różnorodność.


Dołączona grafika

A co z innymi sprawami?

Wymieniliśmy tylko kilka poważnych zmian, a aktualizacja 1.0.3 zawiera mnóstwo innych poprawek i modyfikacji ulepszających grę. Poprawione zostanie na przykład działanie domów aukcyjnych. Mamy nadzieję, że tak samo jak my, nie możecie już się doczekać tej aktualizacji. Jeszcze raz dziękujemy za wszystkie informacje, które nam przekazujecie. Do zobaczenia w grze!
Dołączona grafika


Wyatt Cheng to starszy techniczny projektant z zespołu tworzącego Diablo III. Uprzejmie prosi, żebyście łaskawie go oszczędzili i poszli dalej własną drogą, jeśli spotkacie go w Piekle twórców



żródło:http://eu.battle.net...06_06_2012#blog




#5328 Terminologia Diablo 3 (Słowniczek pojęć i zwrotów)

Napisano Muzyka w 01 June 2012 - 09:06

Jeśli znacie jakieś nowotworzone pojęcia dotyczące Diablo III - piszcie, poprawię. Razem stwórzmy porządny i czytelny slowniczek :)


A
@ - patrz "resy"
a, a1, act1- akt 1 (zmiana cyfry oznacza inny akt, kolejno drugi, trzeci, czwarty)
abs, absorb- absorpcja, czyli pochłanianie obrażeń
ac, armor class- klasa zbroi, pancerza
acc, account- konto, login
ach, achi, achiev, achievment - osiągnięcie
affix - czyli suffixy i prefixy, atrybuty przypisywane do magicznych przedmiotow
afk, away from keyboard- z dala od klawiatury
agi, agility - patrz "dex"
AH, auction house, diallegro - Dom Aukcyjny, wbudowany w D3 interfejs do handlu przedmiotami, patrz tez RMAH
alvl, area lvl- najprościej mówiąc to poziom lokacji jakiegoś obszaru, miejsca
amu- amulet
ar, arc res, arcane res - odporność na magię
arcane - moc tajemna, zasób Czarownika
arm, armor- zbroja, pancerz
artisan - rzemieślnik, kowal oraz złotnik
as, attack speed - zobacz "ias"
asd/asdf- ciąg znaków wynikający z bliskości liter na klawiaturze, stosowany zazwyczaj "na szybko" jako nazwy gier i hasła
atm, at the moment- w tymże momencie
authenticator - urządzenie, bądź aplikacja, które dodaje dodatkową warstwę zabezpieczeń do konta gry. Więcej - http://eu.battle.net...opic/2679778379
azure, azurewrath- Błękitny Gniew, kryształowe ostrze czyli legendarny jednoręczny miecz

B
baba, barb, barbi, boon, barbarian- barbarzyńca
ban- rodzaj kary internetowej, zakaz wstępu na kanał, serwer bądź forum, czasowy lub permanentny
battle tag - etykieta według której można dodać graczy do znajomych. Battle tag wyświetlany jest w formie nick#numer
bid - cena wywoławcza
blue pack - grupa championów, potworów z niebieskimi nazwami
bn, battle.net- serwer Blizzarda, do gry w Diablo
bo, boo - okrzyk Barbarzyńcy
boost - patrz "taxi"
boss- końcowi przeciwnicy z kazdego aktu - Butcher, Belial, Azmodan i Diablo
bossrun- gra stworzona konkretnie w celu zabicia bossa
bow- łuk
bp, breast plate- napiersnik, zbroja
brb, rb, be right back- zaraz wracam
bs, blacksmith - kowal Haedrig Aemon
btw, by the way- tak przy okazji, tak na marginesie, swoją drogą
buff (gra) - umiejętność, którą rzucamy na siebie lub drużynę, która czasowo zwiększa nasze statystyki bądź dodaje dodatkowe właściwości, na przykład mantry Mnicha, okrzyki Barbarzyńcy
buff (patch) - zmiana w patchu do gry, która wzmacnia jakiś element gry. Patrz też "nerf"
bug- błąd w grze
bugged item- przedmiot „bugowany”, czyli przedmiot źle wygenerowany przez bn, posiadający atrybuty, które normalnie nie występują w grze
build- określony rodzaj budowy postaci, czyli kombinacja runów i umiejętności, a także dobrania konkretnego ekwipunku
buyout - cena ostateczna, wykupu
bw, black wall- tak zwana czarna ściana, czyli rodzaj laga, który objawia się w ten sposób, że przed nami pojawia się czarna plama przez, którą nie możemy przejść.

C
cc, cyc, crowd control - dosłownie "kontrola tłumu", każda umiejętność, ktora w jakiś sposoób uniemożliwia atak, na przykład oślepienie, ogłuszenie
cd, cooldown - czas odnowienia, czyli czas, jaki trzeba odczekać, zanim będzie można ponownie użyć umiejętności z czasem odnowienia
cg, gz, congratulations- gratulacje
char, character- postać
cheat, czit- oszustwo
cheater, cziter- oszust
chip, chipped, nadkruch- nadkruszony kamień
claw- szpon
clean, cb, clean banner - czysto, bezpiecznie – gracz czekający w mieście zadaje pytanie czy jest bezpiecznie i może przejśc przez banner, Stwierdzenie zaś „Clean” oznacza, iż można śmiało wejść, gdyż wokół naszej postaci nie ma potworów i gracz nie naraża się na śmierć
clvl, character level- poziom postaci
cold- zimno
cr, cold res - odporność na zimno
ponyrun- zabijanie kucyków na tajemnym poziomie znajdującym się za sekretnym portalem
crack- nieautoryzowany program i sposób na przełamanie technicznych zabezpieczeń głównie oprogramowania i gier komputerowych (UWAGA!!! Tego typu programy są nielegalne i wiązać się mogą z nieprzyjemnymi represjami nawet prawnymi, nierzadko też używanie różnych nieautoryzowanych programów wspomagających może skutkować zablokowaniem dostępu do serwera lub zablokowaniem konta!)
crap- bzdura, słabej jakości item, słaba strategia, coś mizernego
craft- przedmiot tworzony u blacksmitha
craft pack- zestaw materialow i ksiąg\stron służących do craftowania
cs, crit, critical strike- krytyczne uderzenie
cu, cya, see you- do zobaczenia

D
darkd3 - mod, zmieniajacy wyswietlanie grafiki w D3
def, defense- obrona
dex, dexterity- zręczność. Czasem mylnie zwana "agility", od nazwy tożsamej cechy w WoWie
dh, demon hunter - Łowca Demonów
dia, didi- diablo
dia, diablorun- bieg do diablo
ding - awans na kolejny poziom postaci
disc, discipline - dyscyplina, zasób Łowcy Demonów
dl- dead line - cena ponizej ktorej osoba wystawiajaca nie sprzeda danego przedmiotu
dmg, damage- obrażenia
dnd, do not disturb- proszę nie przeszkadzać
dps, damage per second - obrażenia na sekunde, wartość dps określa, jak silna jest dana broń lub postać
dr, damage reduction- redukcja obrażeń
drop, loot- określenie oznaczające "łup", czyli to co wypadło w zabitych potworków lub skrzyń
duel- pojedynek pomiędzy graczami
dunno, don’t know- nie wiem
dupe, duplicated item, dupowanie- nielegalnie skopiowane przedmioty
dur, dura, durability- wytrzymałość
dw, dual wield - styl gry, kiedy używamy broni w każdej ręce

E
easy, izi- łatwizna, coś łatwego
ed, enhanced damage- zwiększone obrażenia, efekt ten można uzyskać np. za pomocą wprawienia w broń rubinu
ed, enhanced defence- zwiększona obrona
elo- zwrot oznaczający przywitanie się
endgame - pojęcie oznaczające grę po ukończeniu najwyższego levelu
eq, equip, equipment- sprzęt, wyposażenie, przedmioty jakie nosi nasza postać
error 37 - błąd występujący, kiedy próbujemy się zalogować, a serwery logowania są pełne
etc, etecera- z języka łacińskiego, odpowiednik i tak dalej
exp, experience- doświadczenie

F
fbr, faster block rate- szybsze blokowanie,
fg, forum gold- waluta
fl, friend list- lista przyjaciół
flood- określenie występujące na czacie i forach internetowych, oznacza pisanie postów jeden po drugim w krótkim odstępie czasowym
flooder- osoba pisząca potokiem słów post pod postem
fps, frames per second- ilość klatek na sekundę
frenzy - szał bojowy, umiejętność Barbarzyńcy
fr, fire res - odporność na ogień
frw, faster run walk- szybsze bieganie i chodzenie, zazwyczaj buty zwiększają szybkość biegania
frag- punkt za zabicie przeciwnika
free- za darmo
ft, fast trade- szybki handel, szybka transakcja
ftw, for the win - niech żyje

G
g2g, got to go- muszę iść
ga, giuded arrow- kierowana strzała, czyli umiejętność amazonki
gems, gemy- kamienie
gl, good luck- powodzenia
gl&hf, good luck and have fun- powodzenia i dobrej zabawy
global - globalny, np. czat bądź tryb gry
gj, good job- dobra robota
gg, good game- dobra gra
goblin - patrz "skarbek"
gold chest - patrz "resplendent chest"
gosu- wyjątkowo dobry gracz, wyjątkowo dobry przedmiot, ekspert, mistrz
gp, gold pickup - zwiększenie zasięgu automatycznego zbierania złota
gr8, great- świetnie
gtg, got to go, have to go- musze iść
gz, gratz, gratulation- gratulacje


H
hack- niedozwolony program ułatwiający grę
hatred - nienawiść, zasób Łowcy Demonów
hc, hard core- tryb zawodowy, czyli tryb z postacią śmiertelną
hf, have fun- miłej zabawy
hl, hell- piekło, trzeci poziom trudności, dostępny po zdobyciu 50 poziomu i zabiciu Diablo na koszmarze
hi- cześć
hp, hit points- ilość punktów obrażeń
hp, health points, hit points- punkty życia

I
ias, increased attack speed- zwiększona szybkość ataku
icd, increased critical damage - zwiększone obrażenia uderzenia krytycznego
id, ident, identify- zidentyfikowany
ilvl, item level- poziom przedmiotu,
imba, imbalanced - niezbalansowany,
imo, imho, in my opinion, in my humble opinion- według mnie, moim zdaniem, moim skromnym zdaniem
inc, increased- zwiększone
inferno - najwyższy poziom trudności, odblokowywany po zdobyciu 60 poziomu i zabiciu Diablo na piekle
int, intelligence - inteligencja
inventory – ekwipunek, czy tzw. stuff
iso, in search of- w poszukiwaniu czegoś, poszukując czegoś
iso, instead of- zamiast, w zamian, w zamian za coś, zamiast tego

J
jb, join bug- błąd przy dołączaniu do gry
jc, jewelcrafter, jeweler - złotnik Chytry Shen

K
k, kk, ok- w porządku, dobrze, zgoda
key- klucz
keylogger- przemiły program, który pozwala na monitorowanie wszystkiego co jest wpisywane z klawiatury Twojego komputera. Zazwyczaj keyloggery są "dolaczane" do nielegalnych programow, jak hacki i cracki
kite, kiting - uciekanie przed potworami w celu zaciągnięcia ich w jakieś miejsce, bądz atakowania na odleglosc, unikajac bezposredniego starcia
kknp, ok. ok. no problem- ok. w porządku nie ma problemu
kosz, nm- koszmar, czyli drugi poziom trudności w grze, odblokowywany po zdobyciu 30 poziomu i zabiciu Diablo na poziomie normalnym

L
lag, lagi- opóźnienie między serwerem a komputerem gracza, oznacza słaba jakość gry, bardzo denerwujące
lamer- osoba pozująca na kogoś kto wszystko wie, choć w rzeczywistości jest całkiem inaczej
lead- prowadzić, wyprzedzać; u lead- prowadzisz np. aukcji
leech- wysysać
leecher- gracz, który jest w drużynie tylko po to by zdobyć doświadczenie, stoi zazwyczaj w bezpiecznej odległości i nie angażuje się w walkę, zazwyczaj nie robi nic
legit- legalny, legalnie
level, lvl- poziom
leveling, levelowanie - proces rozwijania postaci
life- życie
light- błyskawice, jeden z żywiołów
ll, life leech lub ls, life steal- wykradanie życia
lld- low lvl duels, duele na niskich poziomach postaci,
lmk, let me know- daj mi znać
lo, last offer- ostatnia oferta
lo, leading offer- najwyższa oferta
lol, laughing out loud- smiech
loot - po angielsku "przeszukać", patrz "drop"
lr, light res - odporność na błyskawice
ls, level service- usługa levelowania postaci

M
m8, mate- kumpel
mana- zasób Szamana
map- mapa
mdr, magic damage reduction- redukcja obrażeń od magii
medi, medi trade- wymiana lub handel przy pomocy osoby trzeciej, czyli mediatora
mediator- osoba trzecia uczestnicząca w handlu, mediator, zazwyczaj osoba znana i zaufana w środowisku graczy diablo
meele- postać oparta na atakach fizycznych walcząca na krótki dystans
merc, mercenary- najemnik
mf, magic find- szansa na znalezienie magicznego przedmiotu, jest ona określana w procentach, zwieksza szanse na drop lepszych przedmiotow
mh, map hack- nielegalny program, który odkrywa mapę
minion - sługa rzadkiego (żółtego lub fioletowego) minibossa
mirror- lustro, pojedynek postaci tej samej klasy
mlvl, monster level- poziom potwora
mobile authenticator - aplikacja na telefony komórkowe, która spełnia funkcję authenticatora. Zobacz też "authenticator"
mod, modification- nakładka na grę, zmieniająca pewne jej aspekty np. rozgrywki lub tez samego wyglądu
mom- moment
monk - Mnich
mortar - moździerz, umiejetnosc losowych championów, polegająca na bombardowaniu graczy z zasięgu
mp, mana points- punkty many
mp, multiplayer- tryb rozgrywki dla wielu osób
mule, muł- postać używana jedynie do przechowywania przedmiotów
multi, multiple shot- seryjny strzał, czyli umiejętność amazonki
mvp - most valuable poster, gracz, którego posty są pokolorowane na zielono. Obdarzony zaufaniem przez Blizzard ze względu na wiedzę oraz opanowanie w zachowaniu na forum.

N
n, need- potrzebuję
n, no- nie
nadkruch, kruch- nadkruszony kamień, np. nadkruszony topaz
nap- eufemistycznie określając to niedoświadczona, młoda osoba (słowo ma swoje etymologiczne źródło w j. angielskim, gdzie „nappy” oznacza pieluszkę, „nap” zaś oznacza meszek a „napping” - zaspany)
nerf - zmiana w patchu do gry osłabiająca jakiś element gry, patrz też "buff"
newbi- osoba nieobeznana z grą, stawiająca pierwsze kroki, określenie o lekko negatywnym zabarwieniu
neph, nef, nb, NV, nephalem buff - Męstwo Nefalemów, buff stackujący się na postaci, zwiększający jej magic find o 15% za każdego stacka. Neph znika z postaci, jeśli zmienimy jej builda lub wyjdziemy z gry
ng, next, new game, next game- następna gra
nice- ładnie, miło, nieźle
nk, naked kill- zabijanie przeciwnika, kiedy nie nosi sie zadnego ekwipunku, zabijanie “na goło”
nl, name lock- nieustanne atakowanie przeciwnika nawet gdy się go nie widzi na ekranie
nl, norm, normal level- poziom normalny, pierwszy poziom trudności w grze
nm, nightmare- koszmar (zobacz kosz)
nn, no need- nie chcę, nie potrzebuję, nie dziękuję, określenie używane najczęściej podczas handlu
no potions- bez mikstur, pojedynek, w którym zakazane jest używanie mikstur
no slow- bez spowalniania, pojedynek, w którym zakazane jest używanie spowolnienia przeciwnika
noob- pogardliwe określenie osoby, która stawia pierwsze kroki w grze, określenie to ma negatywne zabarwienie i zazwyczaj ma na celu obrazę początkującego
np, nop, no problem- nie ma problemu, nie ma sprawy
nvm, never mind- nie ważne, nie istotne, mniejsza z tym

O
o, offer- oferuję, sprzedam, oznacza również w handlu: zaoferuj
ocb- o co biega
ofc, of course- oczywiście
omg, oh my god, oh my godness- o mój Boże
omw, on my way - w drodzę, już idę
op, overpower - określenie postaci, umiejętności bądź przedmiotu, który znacząco poprawia balans gry na korzyść gracza z niego korzystającego
opp, opponent- przeciwnik
owned- zawstydzić kogoś, wygrać z kimś bez najmniejszego problemu

P
p, perfect- perfekcyjny, określenie to odnosi się do przedmiotu, gdy jego atrybuty są maksymalne z możliwych
pala, paladin- paladyn
party- drużyna
pass, password- hasło
passive - umiejętność pasywna, poprawiająca nam statystyki bądź dodająca dodatkowe umiejętności, której nie musimy aktywować. Każda klasa może mieć trzy umiejętności pasywne
pg, pgs, pgms, perfect gems- doskonałe kamienie, np. doskonały topaz, doskonały rubin
phr, phys res - odporność na ataki fizyczne
ping - opóźnienie w milisekundach między serwerem a komputerem, opóźnienie w przesyłaniu danych między twoim komputerem a serwerem duże opóźnienie oznacza laga
pk - player killer - osoba zabijająca innych graczy dla zabawy, w d3 juz niespotykana
plis, pliz, plz- proszę
pliser, pliser- gracz natrętnie proszący o jakiś przedmiot lub przysługę
płaskowyż - jeśli pomiędzy dwoma progami jakiejś cechy jest bardzo duża przerwa, taka, że kolejna wartość wymagałaby dużej inwestycji w sprzęt, to taka przestrzeń pomiędzy progami nazywa się płaskowyżem. Patrz też "próg"
pr, poison res - odporność na trucizny
precasts - pasywne czary rzucane przed walką, np. mantra Mnicha
prefix - cecha magiczna podawana przed nazwa przedmiotu, np "stalowy"
prism - patrz "res"
pony, ponylevel - tajemny poziom kucyków
pr, phr, physical res - odpornośc na ataki fizyczne
pro, profesional- profesjonalista, wytrawny gracz, określenie to również może się odnosić do przedmiotu, który jest dobry dla danej postaci o określonym buildzie
pro player- bardzo dobry gracz
proc - jeśli mamy jakąś umiejętność, która ma mniejszą niż 100% szansę na aktywację jakiegoś działania, to sukces jest określany mianem "proca"
próg - czasami niektóre statystyki zwiększają się po przekroczeniu konkretnych wartości, a nie płynnie, z każdym procentem. Takie wartości nazywamy progami. Patrz też "płaskowyż"
psn, poison- trucizna
pvm, player vs monster lub pve, player vs environment- gracz kontra potwory, bulid postaci nakierowany na zabijanie potworków w grze, bądz tryb gry zabijania jedynie potworow
pvp, player vs player- gracz kontra gracz, build postaci nakierowany głównie na pojedynki lub tryb gry, gdzie gracze pojedynkują się

Q
q, quest- zadanie, misja
qvl, quality lvl –poziom jakości przedmiotu
qq - placz

R
r, are- jesteście, są
rage - zasob Barbarzyncy
range - postacie atakujące przeciwników z zasięgu
rare- rzadki przedmiot (żółty)
rare pack - miniboss (żółty) z minionami
rdy, ready- gotowy
re- cześć ponownie
real id - etykieta gracza, której można użyć do dodania go do znajomych. Real ID pokazuje graczom, którzy się nim podzielili ich imię i nazwisko.
rec, reca, recka, recipe - przepis na stworzenie przedmiotu u artisana
req, requirement, requirements- wymagania co do poziomu, jakie konieczne są do noszenia danego przedmiotu
res, resist, resistance- odporności na (określenie all res, prism lub @res oznacza wszystkie odporności)
resplendent chest, resplendid chest, gold chest - skrzynia iskrząca się na zloto, dająca najlepszy drop
rejoin- ponowne przyłączenie się do gry
ring- pierścień
RMAH, Real Money Auction House - Wersja domu aukcyjnego, w którym mozna sprzedawac i kupowac przedmioty za pomocą prawdziwych pieniedzy.
RNG, random number generation - losowość, podstawa każdej części Diablo - gra w końcu polega na zdobywaniu losowych przedmiotów o losowych statystykach z losowych potworów o losowych nazwach losowo spawnowanych w losowo generowanych miejscach. Nie bądź zły, że nie znalazłeś jeszcze żadnego legendary, za ich drop odpowiedzialna jest bogini RNG ;)
room- miejsce, przestrzeń w plecaku (make room, make place- zrób miejsce)
rotfl - rolling on the floor laughing- turlać się po ziemi ze śmiechu
run- bieg, czyli szybkie przemieszczenie się do określonego celu, np. diablorun, azmorun. Runy wykonuje sie w specjalnie do tego stworzonych grach w celu zlikwidowania bossa, zebrania przedmiotow i zalozeniu kolejnej gry.

S
safe- bezpiecznie (patrz  clean)
sc, softcore- tryb normalny, tryb niezawodowy
scam- oszustwo, kradzież
scammed- zostać okradzionym w handlu, być oszukanym w handlu
scammer- oszust, złodziej
sec- sekundę, sekunda
screen, ss, screenshot- zrzut ekranu, zapis aktualnego obrazu wyświetlanego na monitorze, najczęściej do pliku w którym znajduje się gra diablo 2 (zrobiony screen znajduje się na dysku glownym w katalogu Users\(nazwa uzytkownika)\Diablo III)
serenity - umiejętność Mnicha, Spokój Ducha ( http://eu.battle.net...active/serenity )
set- zestaw
set item- przedmiot z zestawu
skarbek, skarbonka, goblin - specjalny potwór, który po jakimś czasie otwiera sobie portal i ucieka. Jeśli zdążymy go zabić, to wyrzuca wyjątkowe przedmioty i masę złota
skill- umiejętność. Moze sie odnosic do umiejetnosci postaci lub gracza
slow - spowolnienie
slvl, skill level- poziom umiejętności
soc, sox, socket, socketed- gniazdo, miejsce na klejnot, przedmiot z gniazdem
spirit- zasoby Mnicha
stack, stackować - jeśli jest umiejętność, która zbiera buffa w kilku progach, na przykład neph, to każdy jej próg jest stackiem
stama, stamina - patrz "vitality"
stash – skrzynka
sth, something- coś, coś w rodzaju
str, strength – siła
stuff- ekwipunek
stun - ogłuszenie przeciwnika
suffix - cecha magicznych przedmiotów podane po nazwie przedmiotu, np "szakala"
summon - postac niesterowana przez gracza, przyzywana przez niego, np. Mystic Ally
sure- jasne, oczywiście
sux, sucks- do bani, do kitu


T
t4t, thanks for trade- dziękuję za handel
tal, tr, tal rash, - Tal Rasha, czyli zestaw przedmiotow dla wizarda
taxi- przeprowadzanie postaci przez określony poziom trudności
tc, treasure class- skrzynia zawierajaca loot, wystepuje w wersjach chest, bloody chest i resplendent chest
team- drużyna
thx, ty, thanks- dzięki, dziękuję
tier - inaczej poziom, ale stosowany do na przykład do przedmiotów, które dropią na konkretnym poziomie albo do wszystkich nowych przedmiotów, które można robić na danym poziomie artisana
tip - napiwek, dobrowolny dodatkowy datek dla kogoś, kto w jakiś sposób pomaga nam w grze, najczęściej poświęcając jedynie swój czas, na przykład robiąc nam gema na poziom dla naszego jewelcraftera niedostępny, ale z naszych materiałów i za naszą kasę
tp, town portal- portal do miasta
trade- handel
troll - osoba, która prowokuje inne osoby i bawi się denerwowaniem ich. Patrz też - "skarbek"
trust- ufać
trusted- osoba zaufana
ttyl, talk to you later- napiszę do ciebie później
tvt, team vs team- drużyna przeciw drużynie
ty, tyvm - dziekuję (thank you), dziękuję bardzo (thank you very much)

U
u, you- ty
uber- nad, ponad
ultra rare - super rzadki, fioletowy boss lub miniboss. Wbrew nazwie - łatwiej spotykany niż bossy żółte. Nie wszystkie ultra rare mają swoich minionów.
unid, unidentd, unidentify- niezidentyfikowany
up, underpower - odwrotność "op", postać, umiejętność, bądź przedmiot, którego wydajność jest znacznie poniżej średniej

V
vita, vitality- żywotność. Czasem mylnie zwana "staminą", od nazwy tożsamej cechy w WoWie

W
w8, wait- poczekaj
wd, witch doctor - Szaman
weap, weapon- broń
whisp, whisper- szepnąć
wiz, wizard - Czarownik
wizz, wizzy, ws, wizardspike- Kolec Czarodzieja, czyli legendarny sztylet
wota - wrath of the ancients, zew starożytnych
wotb, WoTB - wrath of the berserker, szał berserkera
wp, waypoint- punkt nawigacyjny
wrist, wristy, bracersy - nadgarstki
wtb, want to buy - kupię, skrót używany przed ogłoszeniem, że czegoś szukamy. Zobacz też "n"
wts, want to sell - sprzedam, skrót używany przed ofertą. Zobacz też "o"
wtc, want to craft - stworzę, skrót używany przed ofertą, w której chcemy użyć naszego artisana do stworzenia przedmiotu z rzadkiej recki.
ww, whirlwind- trąba powietrzna, czyli jedna z umiejętności barbarzyńcy
ww barb, whirlwind barbarian- barbarzyńca używający trąby powietrznej

Y
y, yes - tak
y, why - dlaczego
yo - cześć


Z




#2802 Diablo 3 Dom Aukcyjny - Pytania I Odpowiedzi

Napisano Zorgi w 02 May 2012 - 11:45

Diablo III Dom Aukcyjny - Informacje Ogolne



Na czym polega system domów aukcyjnych Diablo® III?

Zdobywanie nowych potężnych przedmiotów dla postaci zawsze odgrywało ważną rolę w świecie Diablo®. To właśnie dlatego gracze doszli do przeróżnych rozwiązań umożliwiających handel przedmiotami i zdobywanie ich — zarówno w grze, jak i poza nią. Wiele z tych metod było niewygodnych i łączyło się z uciążliwościami (np. z reklamami na kanałach czatu Battle.net® i oczekiwaniem na odpowiedzi) albo ryzykiem (np. podczas podawania danych karty kredytowej na zewnętrznych stronach zajmujących się handlem przedmiotami). W grze „Diablo III” wprowadzamy nowy, efektywny system domów aukcyjnych, dzięki któremu gracze będą mogli w bezpieczny, łatwy i przyjemny sposób handlować swoimi zdobyczami. Dostępne będą dwa różne rodzaje domów aukcyjnych: w jednym za transakcje płacić się będzie złotem zdobywanym podczas gry, a w drugim – prawdziwymi pieniędzmi.

Jaka jest różnica między domem aukcyjnym działającym w oparciu złoto, a domem aukcyjnym za prawdziwe pieniądze?

W domu aukcyjnym wykorzystującym złoto transakcji dokonuje się z użyciem wirtualnej waluty, jaką jest złoto. Dom aukcyjny za prawdziwe pieniądze, zwany także walutowym domem aukcyjnym, będzie umożliwiał graczom transakcje z użyciem prawdziwych pieniędzy za pośrednictwem autoryzowanych metod płatności lub Salda Battle.net. Dla każdej aukcji będzie można wybrać, w jakim domu aukcyjnym ma być wystawiona. Uwaga: w chwili premiery walutowy dom aukcyjny nie będzie dostępny we wszystkich regionach. Więcej informacji na ten temat w rozdziale „Regiony” niniejszego dokumentu.


Jak działa system domów aukcyjnych?

Przed wejściem do gry, gracz będzie mógł otworzyć interfejs domu aukcyjnego, klikając przycisk „Dom aukcyjny” na ekranie wyboru postaci. Przedmioty będzie można sprzedawać ze wspólnej skrytki (dostępnej dla wszystkich postaci z „Diablo III” na koncie Battle.net w danym regionie) lub z ekwipunku jednej z postaci. Podczas wystawiania przedmiotu na aukcję sprzedający będzie mógł wybrać, czy chce sprzedać go w domu aukcyjnym wykorzystującym złoto, czy prawdziwe pieniądze. Przedmiot ten będzie następnie przechowywany w domu aukcyjnym do czasu jego zakupu lub wygaśnięcia aukcji (wszystkie aukcje będą trwały maksymalnie 48 godzin). Niesprzedane przedmioty będą zwracane sprzedającemu, a sprzedane będą trafiać do graczy, którzy wygrają licytację. W obu przypadkach przedmiot pojawi się na stronie „Zakończonych” aukcji w interfejsie domu aukcyjnego i będzie można go przenieść do wspólnej skrytki.
Po sprzedaży przedmiotu system domu aukcyjnego odliczy sprzedającemu określoną opłatę za transakcję. W przypadku walutowego domu aukcyjnego, gracze będą mieli do dyspozycji kilka różnych metod płatności za zakup przedmiotów i wypłaty środków uzyskanych ze sprzedaży. Więcej na ten temat w dalszej części niniejszego dokumentu FAQ. Oprócz tego, w różnych częściach świata system ten będzie działał w nieco inny sposób. Więcej informacji na ten temat w rozdziale „Regiony” niniejszego dokumentu FAQ.


Jak ustala się opłatę za transakcję?

W przypadku domów aukcyjnych wykorzystujących złoto odliczana opłata transakcyjna będzie wynosić 15% ceny końcowej w aukcji zakończonej sprzedażą.
W przypadku walutowych domów aukcyjnych, dla takich przedmiotów, jak broń czy zbroja, za każdy sprzedany przedmiot odliczana będzie ryczałtowa opłata za transakcję. Opłata ta będzie naliczana tylko w przypadku sprzedaży przedmiotu. W przypadku materiałów rzemieślniczych, klejnotów, złota i innych przedmiotów, które można „grupować”, opłata w wysokości 15% będzie naliczana od łącznej kwoty sprzedaży. UB

Uwaga: jeżeli wystawiający aukcję wybierze opcję przelewu wpływów z niej na konto PayPal™ (w regionach, gdzie opcja ta jest dostępna), zostaną naliczone dodatkowe opłaty. Więcej informacji na ten temat w rozdziale „Opis działania” niniejszego dokumentu FAQ.


Dlaczego opłata za handel towarami w walutowym domu aukcyjnym jest procentowa, a nie stała, jak w przypadku wyposażenie?

W przeciwieństwie do wyposażenia, które kupuje się i sprzedaje pojedynczo, towary można wystawiać hurtowo w jednej aukcji i istnieje możliwość, że zostaną sprzedane wielu różnym kontrahentom. Z tej przyczyny, gdybyśmy wprowadzili opłatę zryczałtowaną za transakcje, w przypadku towarów, mogłoby się zdarzyć, że sprzedający płaciłby wielokrotnie za jedną aukcję. Najważniejsze było dla nas, żeby stworzyć uczciwy i nieskomplikowany system, a procentowa opłata za sprzedaż towarów wydaje się najlepszym rozwiązaniem.


Czy istnieje ograniczenie liczby rozpoczętych aukcji?

W ramach każdego konta można rozpocząć maksymalnie 10 aukcji w walutowym domu aukcyjnym i 10 w działającym w oparciu o złoto. (Uwaga: dla każdej waluty istnieje odrębny, niezależny dom aukcyjny, więc ograniczenie to obowiązuje osobno dla każdego z nich. Więcej na ten temat w rozdziale „Regiony” niniejszego dokumentu FAQ). Do limitu zaliczają się aukcje, które wygasły, jeżeli sprzedający nie przeniósł jeszcze niesprzedanego przedmiotu do swojej skrytki.


Dlaczego stworzyliście dom aukcyjny, w którym można handlować za prawdziwe pieniądze?

Naszym celem podczas tworzenia wszystkich gier jest zapewnienie jak najwięcej zabawy, korzyści i bezpieczeństwa. Zdobywanie przedmiotów zawsze było ważną częścią gier z serii „Diablo”, jednak poprzednie nie posiadały efektywnego, centralnego systemu transakcyjnego. W efekcie gracze korzystali z niewygodnych i potencjalnie niepewnych rozwiązań alternatywnych, na przykład usług zewnętrznych firm zajmujących się handlem przedmiotami za pieniądze. Wiele transakcji pomiędzy graczami a takimi firmami nie kończyło się dobrze. Do naszego działu obsługi klienta napływały niezliczone zgłoszenia dotyczące na przykład oszustw i kradzieży przedmiotów lub kont. Postanowiliśmy więc stworzyć wygodny, efektywny i w pełni zintegrowany system, który spełni oczekiwania graczy pragnących kupować i sprzedawać przedmioty za prawdziwe pieniądze. Gracze ci nie będą już musieli korzystać z mniej bezpiecznych usług firm zewnętrznych.


Jak będzie działać walutowy dom aukcyjny?

W walutowym domu aukcyjnym gracze będą mogli dokonywać zakupów za pomocą zarejestrowanej metody płatności powiązanej z kontem Battle.net. (Uwaga: nie wszystkie metody płatności będą obsługiwane przez ten typ domu aukcyjnego). Oprócz tego, gracze będą mogli kupować w domach aukcyjnych, korzystając z Salda Battle.net. Saldo Battle.net umożliwia też zakup szerokiego wachlarza produktów cyfrowych dostępnych w sieci Battle.net, na przykład kopii elektronicznych gier firmy Blizzard Entertainment oraz płatnych usług.
Podczas wystawiania przedmiotu na sprzedaż w walutowym domu aukcyjnym, gracz będzie musiał określić, czy chce przelać wpływy ze sprzedaży na Saldo Battle.net, czy też za pośrednictwem zatwierdzonej metody obsługi płatności świadczonej przez podmioty trzecie, np. PayPal (w regionach, gdzie opcja ta jest dostępna). Należy o tym zdecydować przed rozpoczęciem aukcji. Po jej rozpoczęciu nie będzie już można zmienić decyzji.
Uwaga: gdyby wpływy ze sprzedaży miały spowodować przekroczenie limitu środków Salda Battle.net, gracz będzie musiał przelać środki przez PayPal lub inną zatwierdzoną metodę obsługi płatności świadczoną przez inne podmioty (w regionach, w których są dostępne te opcje). W regionach, w których nie są dostępne zatwierdzone metody obsługi płatności świadczone przez inne podmioty, kiedy Saldo Battle.net gracza osiągnie limit środków, jego właściciel nie będzie mógł dokonywać dalszych transakcji sprzedaży w walutowym domu aukcyjnym.


Jak odebrać „gotówkę” z walutowych domów aukcyjnych zamiast przelewania wpływów na Saldo Battle.net?

W niektórych regionach gracze będą mieli możliwość powiązania konta Battle.net z zatwierdzoną metodą obsługi płatności świadczoną przez firmę zewnętrzną, np. PayPal. Po wykonaniu tej czynności, wpływy ze sprzedaży przedmiotów w walutowych domach aukcyjnych będą mogły trafiać na konta we wskazanych płatności podmiotach zajmujących się obsługą płatności. „Wypłaty” będą zatem realizowane za ich pośrednictwem. Uwaga: w przypadku zakończenia aukcji sprzedażą, realizacja wypłat przez PayPal podlega dodatkowej opłacie za przelew w wysokości 15%. Opłata jest naliczana w oparciu o kwotę transakcji. Dodatkowo mogą być naliczone inne opłaty przez firmę PayPal. Ponadto, wpływów ze sprzedaży przedmiotów w walutowym domu aukcyjnym, które trafią na konto Salda Battle.net, nie będzie można przelewać na konta zewnętrznych usługodawców obsługujących płatności. W chwili premiery opcja ta nie będzie dostępna we wszystkich regionach. Więcej informacji na temat dostępności i metod wypłat można uzyskać w rozdziale „Opis działania” niniejszego dokumentu FAQ.


Czy korzystanie z walutowych domów aukcyjnych jest opcjonalne?

Tak. Walutowe domy aukcyjne są dostępne jako alternatywa dla graczy, którzy wolą kupować lub sprzedawać przedmioty z „Diablo III” za prawdziwe pieniądze. Możliwy jest też handel przedmiotami w domu aukcyjnym wykorzystującym złoto, a także bezpośrednia wymiana pomiędzy postaciami w grze.

Po co płacić prawdziwymi pieniędzmi za przedmioty w grze?

Zdobywanie przedmiotów to jeden z kluczowych elementów gier z serii „Diablo”. W poprzednich wielu graczy było poważnie zainteresowanych sprzedażą zdobytych przedmiotów lub wyposażania postaci za prawdziwe pieniądze. Gracze ci osiągali to, korzystając niejednokrotnie z niepewnych źródeł. Walutowe domy aukcyjne udostępniają bezproblemową i zaaprobowaną przez firmę Blizzard metodę sprzedaży przedmiotów podczas gry w „Diablo III”. Pomagają też chronić graczy przed oszustami i podejrzanymi sklepami internetowymi, zapewniając bezpieczną, zintegrowaną z grą metodę wyszukiwania i zakupu wystawionych przedmiotów najlepiej pasujących do postaci i stylu gry danego gracza.
Korzystanie z walutowych domów aukcyjnych jest całkowicie nieobowiązkowe. Gracze, którzy nie chcą płacić za przedmioty prawdziwymi pieniędzmi, wciąż mogą polegać na przedmiotach znalezionych podczas gry; mogą też wymieniać się ze znajomymi i korzystać z równie funkcjonalnego domu aukcyjnego, w którym transakcje przeprowadza się za złoto.

Czy mogę grać na serwerze, dla którego nie ma walutowego domu aukcyjnego?

Naszym celem jest zapewnienie graczom bezpiecznej, łatwej i przyjemnej metody handlu przedmiotami w grze — zarówno z użyciem prawdziwych pieniędzy, jak i złota, i nie chcemy w żaden sposób dzielić społeczności. Gracze mają pełną wolność wyboru: mogą płacić w domach aukcyjnych złotem, wydawać w nich prawdziwe pieniądze — albo w ogóle nie korzystać z domów aukcyjnych, przechodząc „Diablo III” wyłącznie z pomocą przedmiotów zdobytych podczas gry lub w bezpośredniej wymianie z innymi graczami. Uwaga: postacie w trybie hardkorowym będą miały dostęp do specjalnego domu aukcyjnego, w którym płaci się tylko złotem.

Czy Blizzard planuje wystawiać na sprzedaż w walutowym domu aukcyjnym broń, zbroje i inne przedmioty?

Walutowy dom aukcyjny to miejsce, w którym gracze mogą kupować i sprzedawać przedmioty zdobyte w grze. Blizzard nie planuje wystawiać przedmiotów, które mogłyby bezpośrednio wpłynąć na funkcjonowanie domów aukcyjnych.

Czy Blizzard będzie sprzedawał cokolwiek bezpośrednio w walutowych i wykorzystujących złoto domach aukcyjnych?

Wszystkie przedmioty w obu typach domów aukcyjnych będą wystawiane na sprzedaż przez innych graczy. Nie planujemy obecnie bezpośredniego wystawiania na sprzedaż przedmiotów w którymkolwiek z nich.

Czy wprowadzenie walutowego domu aukcyjnego oznacza zmianę modelu biznesowego i sposobu zarabiania firmy Blizzard?

Nasze modele biznesowe zawsze były tworzone pod kątem maksymalizacji efektywności i dostosowania do poszczególnych gier i regionów. W przypadku „Diablo III” jest tak samo. Gry z serii „Diablo” zależą w dużej części od przedmiotów, co w naturalny sposób przyczynia się do powstawania środowiska opartego na handlu, który do tej pory często odbywał się za pośrednictwem niepewnych organizacji niezwiązanych z firmą Blizzard. Prowadziło to do licznych problemów z grą i obsługą klienta, które musieliśmy uwzględnić w dalszych planach. Głównym zadaniem domów aukcyjnych w „Diablo III” jest stworzenie bezpiecznego, przystępnego i przyjemnego środowiska ekonomicznego, które rozwijać będą już gracze.


Co z tego będzie miał Blizzard?

Tak, jak w przypadku innych serwisów aukcyjnych i prawdziwych domów aukcyjnych, pobierane przez nas opłaty będą zależały od regionu. Za każdy przedmiot sprzedany w walutowym domu aukcyjnym pobierana będzie zryczałtowana opłata za transakcję, a w przypadku sprzedaży towarów obliczana będzie opłata procentowa. Opłaty będą naliczane tylko w przypadku, kiedy sprzedaż dojdzie do skutku. Od graczy, którzy zamiast usługi Salda Battle.net wybiorą wypłatę wpływów z transakcji w domach aukcyjnych przez zewnętrzne kanały obsługi płatności (np. PayPal), a także od tych, którzy przekroczą limit Salda Battle.net i będą musieli skorzystać z zewnętrznej obsługi płatności, Blizzard będzie pobierał osobną opłatę za transfer środków. Szczegóły na temat opłat za transakcje dla poszczególnych regionów znajdują się powyżej. Informacje na temat opłat za przelew środków i limit Salda Battle.net można znaleźć w rozdziale „Opis działania”.

Na co mi w ogóle dom aukcyjny działający w oparciu o złoto?

Rozumiemy, że nie wszyscy gracze chcą lub mogą korzystać z walutowych domów aukcyjnych, dlatego ważne jest dla nas, żeby zapewnić tym graczom w pełni funkcjonalne rozwiązanie alternatywne.

Czy w walutowym domu aukcyjnym będzie można kupić złoto?

Gracze będą mogli kupować i sprzedawać złoto w walutowym domu aukcyjnym. Jego cena w danym momencie będzie ustalona przez samych graczy.

Jeśli nie potrzebuję już przedmiotu kupionego w domu aukcyjnym, czy mogę wystawić go ponownie?

Tak. Po kupieniu przedmiotu i przeniesieniu go do skrytki, możesz z nim zrobić, co zechcesz — tak samo, jak po znalezieniu przedmiotu podczas gry. Możesz go używać, wymienić z inną postacią lub wystawić ponownie w dowolnym domu aukcyjnym. Tak naprawdę, transakcje można łączyć w dowolny sposób. Możesz na przykład poużywać przedmiotu kupionego w domu aukcyjnym, po czym wystawić go ponownie na licytację lub przekazać innej postaci. Poza niektórymi przedmiotami potrzebnymi do wykonania zadań, w grze pojawią się tylko nieliczne (o ile w ogóle takowe będą), których nie będzie można wymieniać z powodu związania „na stałe” z postacią.




Diablo III Dom Aukcyjny - Obsługa Klienta




Co się stanie w przypadku aktualizacji, która zmieni statystyki kupionego wcześniej, przeze mnie przedmiotu?

Zależy nam, żeby rozgrywka w „Diablo III” była dobrze wyważona i zapewniała dużo zabawy przez wiele lat po premierze. Aby tak się stało, co jakiś czas możemy być zmuszeni do zmiany statystyk lub właściwości przedmiotów. Bardzo ważna uwaga: firma Blizzard nie będzie zwracać pieniędzy ani w żaden inny sposób refundować sytuacji, kiedy jakiś kupiony przedmiot zostanie zmieniony przez aktualizację. Mając to na względzie, gracze powinni sami zdecydować, czy odpowiada im kupowanie przedmiotów w walutowych domach aukcyjnych na takich warunkach.


Ktoś kupił przedmiot na moim koncie bez mojej zgody. Czy mogę żądać zwrotu pieniędzy?

Dzielenie się kontem jest naruszeniem Warunków Użytkowania Battle.net. Nie przewidujemy więc refundacji w sytuacjach związanych ze współużytkowaniem kont. W przypadku włamania na konto nasz dział obsługi klienta zbada sprawę i podejmie stosowne kroki.
Przypadkowo utraciłem lub wyrzuciłem świeżo kupiony przedmiot.


Czy mogę prosić o zwrot pieniędzy?

Nie. Po dokonaniu zakupu gracze biorą pełną odpowiedzialność za swoje postępowanie z nabytym przedmiotem.


Jak zamierzacie radzić sobie z graczami używającymi oszustw lub botów?

Bardzo poważnie podchodzimy do problemu nieuczciwych graczy i wzbogaciliśmy zarówno „Diablo III”, jak i serwis Battle.net o nowe środki pozwalające wykrywać nieuczciwe postępowanie i przeciwdziałać mu. Oprócz tego, wdrożyliśmy strategie przeciw nieuczciwym graczom i w razie pojawienia się problemu będziemy na bieżąco podejmować odpowiednie działania.




Diablo III Dom Aukcyjny - Problemy z Gra




Czy będzie można używać zewnętrznych programów, aby śledzić ceny na aukcjach?

Z wielu powodów związanych ze strukturą gry i bezpieczeństwem, w „Diablo III” korzystanie z zewnętrznych programów (modów) i botów nie będzie możliwe, a nawet zabronione w Warunkach Użytkowania.


Czy postacie stworzone w trybie hardkorowym będą mogły korzystać z walutowego domu aukcyjnego?

Nie. Postaci w trybie hardkorowym będą mogły jedynie kupować i sprzedawać przedmioty w specjalnym domu aukcyjnym prowadzącym transakcje za złoto; korzystanie z walutowego domu aukcyjnego nie będzie możliwe. Tryb hardkorowy został stworzony, aby zapewnić dodatkową rozrywkę graczom, którzy lubią, kiedy wisi nad nimi widmo czyhającej wszędzie nieodwracalnej śmierci bohatera. Kiedy postać stworzona w trybie hardkorowym zginie, powiązane z nią przedmioty również nieodwracalnie znikną. Aby więc uniknąć sytuacji, w których gracz wydałby prawdziwe pieniądze na przedmioty tracone wraz ze śmiercią postaci, postanowiliśmy ograniczyć dostęp do walutowych domów aukcyjnych.


Jeśli mój bohater zginie w trybie hardkorowym, czy stracę przedmioty kupione dla tej postaci za złoto w domu aukcyjnym dla trybu hardkorowego?

Tak. Powtórzmy: postaci stworzone w trybie hardkorowym będą miały dostęp tylko do domów aukcyjnych, w których transakcje prowadzone są za złoto. Nie będą mogły korzystać z walutowych domów aukcyjnych, a także handlować z postaciami ze standardowego trybu. Tryb hardkorowy jest dla graczy, którzy lubią mieć świadomość, że w każdej chwili mogą na zawsze stracić bohatera. Ryzyko to dotyczy również przedmiotów, które zdobędą w tym trybie.


Czy mogę od razu kupić najpotężniejsze przedmioty i zacząć rządzić w grze?

Przedmioty będą miały ograniczenie związane z poziomem. To znaczy, że twoja postać nie będzie mogła korzystać z przedmiotów, dopóki nie osiągnie wymaganego poziomu.



Diablo III Dom Aukcyjny - Opis Działania




Jakie przedmioty można kupować i sprzedawać w domu aukcyjnym w grze „Diablo III”?

Praktycznie wszystkie, które pojawiają się w grze, w tym złoto. Można nimi handlować bezpośrednio z innymi graczami lub za pośrednictwem systemu domów aukcyjnych. Poza niektórymi związanymi z zadaniami, w grze pojawi się tylko garstka przedmiotów (o ile w ogóle takowe będą), których wymiana nie będzie dozwolona, z powodu związania„na stałe” z postacią. W przyszłości planujemy też umożliwić graczom kupowanie i sprzedawanie postaci. Więcej szczegółów na ten temat przekażemy w późniejszym terminie.

Jaka jest różnica między wyposażeniem a towarami?

Wyposażenie to broń i zbroja. To też przedmioty, których nie można „grupować” w ekwipunku postaci. Towary natomiast, to wszystkie przedmioty znalezione w grze, które można „grupować”, czyli: klejnoty, materiały rzemieślnicze, złoto i inne przedmioty o podobnych cechach występujące w dużych ilościach. Wyposażenie (i inne przedmioty, których nie można grupować) jest przetwarzane przez domy aukcyjne nieco inaczej — szczegóły poniżej.

Czym są zalecane przedmioty i „inteligentne wyszukiwanie”?

Kiedy gracz uruchomi interfejs domu aukcyjnego, otrzyma możliwość wyboru dowolnej postaci z „Diablo III” przypisanej do jego konta Battle.net. Przed rozpoczęciem wyszukiwania gracz otrzyma listę dostępnych „zalecanych” przedmiotów z wyposażenia — system określi, jakie najlepiej pasują do postaci, w zależności od tego, czy w dane miejsca na przedmioty można włożyć coś lepszego — i jakie ulepszenia będą pasować do postaci. Możesz też szukać przedmiotów o określonym zastosowaniu, konkretnych statystykach, dla wybranych poziomów — i według innych kryteriów, w zależności od wybranej strategii wyposażenia.

Jak działa licytacja?

W przypadku wyposażenia, np. broni czy zbroi, gracze mogą określić maksymalną kwotę, którą zgadzają się zapłacić, a system będzie automatycznie licytował najniższą wygrywającą cenę, podbijając co 5% wartości (jednak nie mniej, niż 10 szt. złota / 0,10 EUR), aż do osiągnięcia maksimum określonego przez gracza. Jeśli chcesz kupić przedmiot od razu, możesz zdecydować się na cenę sprzedaży (jeśli sprzedający ją określił). Gracze mogą też sprawdzać, jak postępują ich licytacje w zakładce „Aukcje” interfejsu domu aukcyjnego.
W przypadku towarów, np. materiałów rzemieślniczych, klejnotów, złota i innych przedmiotów, które można grupować, wystarczy znaleźć pożądany towar i wprowadzić ilość, którą chce się kupić. (Towarów nie można licytować – można je tylko kupować). System domu aukcyjnego automatycznie poinformuje gracza o szacowanych kosztach zakupu, wyszukując najlepsze dostępne oferty. Potem gracz będzie mógł wybrać, czy chce zrealizować transakcję, a system domu aukcyjnego ponownie sprawdzi aktualne ceny na rynku. Jeśli w tym momencie ceny będą takie same lub niższe od wcześniejszej wyceny, transakcja dojdzie do skutku po zaktualizowanej cenie. Jeśli nowa cena będzie wyższa od wyceny, transakcja nie zostanie zrealizowana, a gracz będzie mógł wykonać ponowne wyszukiwanie.
Naszym celem podczas tworzenia systemu handlu towarami było wyeliminowanie „zalewu wyszukiwań” najczęściej licytowanych przedmiotów, żeby gracze nie musieli przeglądać dziesiątek stron w poszukiwaniu najlepszych ofert.

Jak płacić za przedmioty?

W przypadku domów aukcyjnych, w których wykorzystuje się złoto, zakupów dokonuje się z użyciem złota. W przypadku walutowych domów aukcyjnych gracze mogą kupować przedmioty, za pomocą jednej z obsługiwanych metod płatności powiązanych z ich kontem Battle.net, w tym z większości kart kredytowych i powiązanych rachunków PayPal. Płatności w walutowych domach aukcyjnych można też dokonywać za pomocą środków zgromadzonych na Saldo Battle.net.

Jak odebrać przedmioty z wygranych aukcji?

Po wygraniu aukcji przedmiot stanie się dostępny w zakładce aukcji „Zakończonych” interfejsu domu aukcyjnego w „Diablo III”. Można go stamtąd od razu przenieść do wspólnej skrytki (dostępnej dla wszystkich postaci „Diablo III” gracza na danym koncie Battle.net) lub wystawić w domu aukcyjnym.


Jak sprzedawać przedmioty?

Interfejs domu aukcyjnego umożliwia graczom wybranie przedmiotów ze wspólnej skrytki lub z ekwipunku wybranej postaci. Po dokonaniu wyboru można wystawić przedmioty na sprzedaż, rozpoczynając licytację z ceną minimalną (tylko dla wyposażenia) i/lub ceną Kup Teraz (opcjonalnie w przypadku wyposażenia, obowiązkowo dla towarów). Po wystawieniu przedmiotu na sprzedaż jest on zabierany z ekwipunku sprzedającego, dlatego nie można wystawić tego samego przedmiotu w wielu domach aukcyjnych. Aukcje trwają przez 48 godzin lub do momentu sprzedaży przedmiotu. Przez pewien czas od wystawienia aukcje można też anulować — szczegóły poniżej.


Czym sprzedaż towarów różni się od sprzedaży wyposażenia?

Sprzedając towary takie jak materiały rzemieślnicze lub złoto, należy określić liczbę sztuk i cenę sprzedaży, a dom aukcyjny automatycznie doda przedmioty do łącznej puli rynkowej. Kiedy znajdzie się kupiec szukający danego towaru, dom aukcyjny automatycznie znajdzie najlepsze dostępne ceny na rynku. Jeśli wystawione przez ciebie przedmioty będą w danym momencie miały najlepszą cenę, system zrealizuje zamówienie kupującego z twojej oferty. Ze względu na specyfikę tego systemu istnieje możliwość, że z wystawionej partii sprzedana zostanie tylko część towarów, a reszta pozostanie w domu aukcyjnym do czasu, kiedy kupi je inny gracz, aukcja wygaśnie lub ją anulujesz.


Czy istnieje limit liczby przedmiotów, które mogę sprzedać w walutowych i wykorzystujących złoto domach aukcyjnych?

Aby skłonić graczy do wystawiania wartościowych przedmiotów, które mają realną szansę się sprzedać, nałożyliśmy limit na liczbę aukcji prowadzonych w danym momencie przez jednego gracza. Każdy gracz może rozpocząć 10 aukcji w walutowym domu aukcyjnym i 10 w domu aukcyjnym, wykorzystującym złoto. Uwaga: w zależności od kraju zamieszkania zarejestrowanego na koncie Battle.net, gracze mogą mieć dostęp do domów aukcyjnych obsługujących różne waluty. Więcej informacji na ten temat w rozdzialeRegiony.
Uwaga: pakiet towarów wystawionych na pojedynczej aukcji liczy się jako jedna aukcja (do czasu sprzedania wszystkich sztuk danego towaru). Aukcje, które wygasły, wyświetlone w zakładce „Zakończone”, liczą się jako aktywne do czasu przeniesienia przedmiotów do skrytki.


Co się stanie, jeśli wystawiony przeze mnie przedmiot się nie sprzeda?

Jeśli rozpoczęta aukcja nie zakończy się transakcją w ciągu 48 godzin, przedmiot zostanie zwrócony właścicielowi i trafi do zakładki „Zakończone” interfejsu domu aukcyjnego. Gracz będzie musiał przenieść stamtąd przedmiot do wspólnej skrytki, zanim będzie mógł ponownie użyć go w grze. W zakładce „Zakończone” może znajdować się maksymalnie 50 przedmiotów (kupionych, niesprzedanych, zwróconych po wygaśnięciu aukcji), dlatego należy pamiętać o regularnym przenoszeniu przedmiotów do skrytki.


Czy mogę anulować wystawioną aukcję?

W przypadku oferty sprzedaży wyposażenia (broni i zbroi) w domu aukcyjnym, gracz ma 5 minut na jej anulowanie. Po upływie 5 minut aukcja staje się obowiązkowa przez 48 godzin lub do sprzedaży przedmiotu. . Aukcje towarów można anulować w dowolnym momencie. W obu przypadkach za anulowanie aukcji nie jest pobierana żadna opłata.


Jak wypłacać pieniądze z walutowych domów aukcyjnych?

W niektórych regionach gracze będą mieli możliwość powiązania konta Battle.net z zatwierdzoną zewnętrzną usługą obsługi płatności, np. PayPal. Po wykonaniu tej czynności, wpływy ze sprzedaży przedmiotów w walutowych domach aukcyjnych będą mogły trafiać na ich konta za pomocą wybranej obsługi płatności. „Wypłaty” będą zatem realizowane za ich pośrednictwem. Gracze muszą wybrać metodę przed rozpoczęciem aukcji. Uwaga: jeśli wpływy ze sprzedaży mogą spowodować przekroczenie limitu środków Salda Battle.net, gracz będzie musiał przelać wpływy przez zatwierdzoną usługę obsługi płatności świadczoną przez inne podmioty (w regionach, w których opcja ta jest dostępna). W regionach, w których nie są dostępne zatwierdzone sposoby obsługi płatności świadczone przez inne podmioty, kiedy Saldo Battle.net gracza osiągnie limit środków, jego właściciel nie będzie mógł dokonywać dalszych transakcji sprzedaży w walutowym domu aukcyjnym.
Uwaga: wypłaty przez zewnętrzne firmy obsługujące płatności podlegają opłatom ze strony firmy Blizzard oraz firmy świadczącej usługi. Ponadto, wpływów ze sprzedaży przedmiotów w walutowym domu aukcyjnym, które trafią na Saldo Battle.net, nie będzie można przelewać na konta zewnętrznych usługodawców zajmujących się obsługą płatności.

Jakie czynności muszę wykonać, aby wypłacić środki z domu aukcyjnego w moim regionie? W których regionach wypłata jest możliwa?

Walutowe domy aukcyjne umożliwiają graczom przechowywanie zarobionych na aukcjach pieniędzy na Saldo Battle.net (do maksymalnej dozwolonej wartości Salda Battle.net). W niektórych regionach, zamiast przechowywania zgromadzonych środków w ramach Salda Battle.net, gracze będą mogli skorzystać z opcjonalnej funkcji wysłania środków na rachunek PayPal. Gracze będą musieli wybrać, z której metody chcą skorzystać, przed rozpoczęciem aukcji i dla każdej aukcji z osobna.


Czy mogę używać Salda Battle.net w jednej walucie, żeby przez dom aukcyjny wykorzystujący pieniądze dokonywać zakupów w innej walucie?

Salda Battle.net są obecnie przypisane do poszczególnych walut i nie można ich używać gdzie indziej. Na przykład, dolarowego Salda Battle.net nie można używać w domu aukcyjnym obsługującym inną walutę. Poza tym, nie można przelewać środków z Salda Battle.net w jednej walucie na Saldo Battle.net w innej walucie. Więcej informacji: Dokument FAQ — Saldo Battle.net.


Ktoś coś kupił na mojej aukcji! Kiedy dostanę wpływy ze sprzedaży?

W przypadku domu aukcyjnego obsługującym transakcje w złocie, wypłatę otrzymasz od razu (pomniejszoną o opłatę za transakcję). W przypadku walutowych domów aukcyjnych, wpływy ze sprzedaży (pomniejszone o opłaty za transakcję i ewentualny przelew) pojawią się na twoim Saldzie Battle.net lub na koncie zatwierdzonej zewnętrznej usługi płatności po upływie minimum 24 godzin. W większości przypadków środki są dostępne w ciągu 72 godzin, choć czasami może to trwać nawet 5 dni roboczych.


Czy walutowe domy aukcyjne są w jakiś sposób zabezpieczone?

Gracze, którzy chcą prowadzić rachunek Salda Battle.net o wartości ponad 100 euro (lub odpowiedniej wartości w innej walucie) muszą korzystać z oprogramowania Battle.net Authenticator, bezpłatnej aplikacji Battle.net Mobile Authenticator lub programu Dial-In Authenticator. Więcej informacji na temat, jak uzyskać oprogramowanie Authenticator na tej stronie.
Gracze, którzy chcą używać usługi PayPal w celu zasilania Salda Battle.net lub wypłat środków zarobionych w walutowych domach aukcyjnych będą musieli zarejestrować się w usłudze autoryzacji SMS (Mobile Alerts SMS authentication) Battle.net. Po zarejestrowaniu się w usłudze Mobile Alerts otrzymasz na telefon komórkowy wiadomość SMS z kodem, który należy wprowadzić na Battle.net w celu weryfikacji tożsamości. Po zakończeniu weryfikacji będzie można kontynuować transakcję. Po pierwszej weryfikacji, okresowo podczas korzystania z funkcji obsługiwanej przez PayPal będą wysyłane wiadomości SMS z kodem, który należy wprowadzić w oknie dialogowym. Uwaga: koszt wiadomości SMS podlega opłatom według taryfy operatora.


Czy moje Saldo Battle.net ma jakiś limit?

Jeśli postanowisz przelewać wpływy z aukcji na Saldo Battle.net, musisz pamiętać o kilku ograniczeniach. Kiedy twoje Saldo Battle.net osiągnie lub przekroczy 250 euro (lub równowartość tej kwoty w innej walucie), nie będzie możliwe wystawianie nowych aukcji wykorzystujących Saldo Battle.net do czasu zmniejszenia środków poniżej tej kwoty. W niektórych przypadkach, kiedy Saldo Battle.net znacznie przekroczy limit (np. w wyniku serii wyjątkowo wysokich wyników licytacji wystawionych przedmiotów), będzie konieczne utworzenie konta PayPal, aby przelać wpływy (w regionach, w których opcja ta jest dostępna). W takich przypadkach gracz zostanie poproszony o kontakt z działem obsługi klienta celem uzyskania dalszej pomocy.
Więcej informacji na temat korzystania z kont PayPal znajdziesz na http://www.paypal.com.


Jaka jest minimalna i maksymalna kwota, której mogę żądać za przedmiot?

W domach aukcyjnych, obsługujących transakcje za złoto, minimalna cena wynosi 100 szt. złota, a maksymalna — 100.000.000.000 szt. złota.
W przypadku walutowych domów aukcyjnych, przedmioty można wystawiać minimalnie za 1,25 euro (lub równowartość tej kwoty w innej walucie). Maksymalna cena to 250 euro.


Po wygranej aukcji w walutowym domu aukcyjnym wyświetla mi się ona w zakładce „Zakończonych” jako „Oczekująca”. Dlaczego?

Przewidujemy, że większość przedmiotów w walutowych domach aukcyjnych trafi do kupujących od razu, jednakże w rzadkich przypadkach możemy wstrzymać dostawę przedmiotów na czas przeprowadzenia weryfikacji transakcji. Wstrzymane przedmioty będą wyświetlane jako „Oczekujące” do czasu jej zakończenia.



Czy sprzedaż lub kupno przedmiotów w domu aukcyjnym wiąże się z ujawnieniem mojej tożsamości?

Nie. Wszystkie transakcje graczy w walutowych i obsługujących złoto domach aukcyjnych są anonimowe. Dom aukcyjny nie ujawni twojego prawdziwego imienia i nazwiska, imienia postaci ani nazwy BattleTag.


Czy będą domy aukcyjne na komórki lub dostępne przez przeglądarkę?

Zawsze staramy się robić wszystko, żeby zwiększać atrakcyjność gry i zapewniać naszym społecznościom graczy dostęp do gier przez przeglądarki i urządzenia przenośne. Obecnie nie planujemy jednak wdrożenia opisanych rozwiązań.


Czy domy aukcyjne będą dostępne od premiery?

Dom aukcyjny obsługujący transakcje w złocie będzie dostępny od dnia premiery, a walutowy dom aukcyjny planujemy uruchomić mniej więcej w tydzień po premierze gry w Stanach Zjednoczonych. Jest to nowa usługa zawierająca mnóstwo złożonych mechanizmów, więc potrzebujemy trochę więcej czasu, aby zapewnić bezproblemowe działanie gry przed otwarciem walutowego domu aukcyjnego.

Czy jeśli zakupię „Diablo III”, mogę spodziewać się opóźnień w dostępie do domu aukcyjnego, tak jak w przypadku elektronicznej aktualizacji wersji „World of Warcraft Starter Edition”?

Dom aukcyjny obsługujący transakcje w złocie będzie dostępny od razu. Z powodu bezpieczeństwa, a także aby zapewnić nieprzerwane działanie usługi, nabywcy elektronicznej wersji ”Diablo III” będą musieli poczekać na dostęp do walutowego domu aukcyjnego do trzech dni od daty zakupu gry.
Uwaga: nie dotyczy to graczy, którzy kupią grę drogą elektroniczną co najmniej trzy dni przed uruchomieniem walutowego domu aukcyjnego (patrz powyżej), gdyż trzydniowe opóźnienie zmieści się już w okresie 1 tygodnia opóźnienia w uruchomieniu walutowego domu aukcyjnego, jak to opisano powyżej.


Źródło: Link


Jeżeli pojawi się coś nowego i ciekawego to dajcie znać, dodamy więcej informacji w tym temacie.


Zachęcam do dyskusji!




#2174 Bossowie

Napisano SnickersSs w 27 April 2012 - 15:12

Co wiemy o głównych bossach w Diablo 3? Praktycznie nic. Blizzard opublikował ich podobizny.



Dołączona grafika





I - Butcher, znany z pierwszej części Diablo, starsi gracze śledzący poczyniania Blizzardu od początku będą mile zaskoczeni.

Pewnie pamiętacie, że był zwykłym bosem na miarę krwawej orlicy, nie ukrywam, że zdziwiłem się widząc go tutaj.

Jest trochę jak kowal, czy hefajstos z piekielnej kużni.

Prawdopodobnie będzie wyglądał tak:


Dołączona grafika






II - Belial, Blizzard nic o nim niestety nie powiedział. Z wiedzy demonoligicznej mogę powiedzieć tylko, że znany jest też jako Beliar lub Berial, ma postać mrocznego starca lub albatrosa, jeden z upadłych aniołów i czterech piekielnych książąt. Symbolizuję niezależność, często utożsamiany z Szatanem.

W jego postaci widzę analogię do mefista, nieprawdaż?

Szkice przedstawiające Beliala:


Dołączona grafika






III - Azmodan, o nim także nic nie wiadomo. W przeciwieństwie do Beliala, nigdy nie słyszałem o tym demonie, więc nie mogę powiedzieć nic więcej od siebie.

Wiemy jedynie, że Azmodan zwany jest Lordem Grzechu, jego wygląd utożsamia się z grzechem obżarstwa i chciwości, wielki i kurpulentny stoi na czterech nogach jak owad. Jest bogato ozdobiony w skarby i trofea, które symbolizują grzech dumy i próżności.

Można go porównać do Duriela zmieszanego z władcami piekieł z Warcrafta III

Azmodan przedstawia się tak:


Dołączona grafika






VI- Diablo, nasz odwieczny rywał za którym podążamy przez całe krainy niszcząc jego sługi. Blizzard także nie zdradził informacji o nim, nie wiemy jak powrócił ani co się dokłanie stało. Ku mojemu zaskoczeniu, nie ma zbyt wielu wizerunków naszego Pana Grozy, najprawdopodobniejszy jaki znalazlem to:


Dołączona grafika







A tu dla przykładu "mniejsze" bossy :P



Dołączona grafika


Dołączona grafika




#1048 Pokaż co masz na pulpicie :)

Napisano Bubu w 20 April 2012 - 23:32

To ja zacznę :D XD


Dołączona grafika


;)


#944 Otwarta beta dla wszystkich przez weekend!

Napisano DiabloHunter w 20 April 2012 - 11:19

Zaczynając od godziny 21:01 20 kwietnia czasu polskiego, aż do godziny 19:00 23 kwietnia wszyscy posiadacze kont na Battle.net będą mogli wziąć udział w becie Diablo III. Co trzeba zrobić? Wystarczy utworzyć swojego BattleTaga w ustawieniach konta, a później ściągnąć klienta gry w zakładce Zarządzaj grami -> Diablo III. Także jeśli nie mieliście jeszcze okazji zagrać w najnowsze "Diabolo" nie traćcie czasu! :D


Admin: Przyznano 0.5 pkt w konkursie


#903 Solowanie Inferno w Diablo 3

Napisano Julann w 19 April 2012 - 18:19

Poradnik dla chcących przejść Inferno w Diablo 3 w pojedynkę.

Przejście wszystkich aktów Diablo 3 na poziomie Piekło to nie lada wyczyn także z grupą doświadczonych w boju ze złem przyjaciół. Za to przejście poziomu Inferno, nawet będąc w nieźle zgranej i ogarniętej drużynie, jest już ekstremalnym wyzwaniem. A co powiecie na przebicie się przez wszystkie akty Inferno na własną rękę? Czy wysolowanie najwyższego poziomu trudności w grze jest w ogóle możliwe?





Czy mogę przejść Diablo 3 bez niczyjej pomocy od Normala do Inferno?
Jeśli właśnie po raz pierwszy podczas swojej przygody z Diablo 3 dotarłeś do Inferno, poziom ten pewnie wyda ci się niemożliwy do przejścia. Nic dziwnego, skoro już na samym początku pierwszego aktu każdy napotkany Czempion sprawia wrażenie odpornego na wszystkie możliwe rodzaje uszkodzeń, a twój bohater ginie po zaledwie jednym lub dwóch ciosach wroga. Mimo tego, że wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że Inferno absolutnie nie da się przejść w pojedynkę, jest to jak najbardziej możliwe. Zdaję sobie sprawę z tego, że trudno w to uwierzyć, ale w dalszej części tego poradnika dowiesz się jakie kroki podjąć, aby tego dokonać.




Dołączona grafika



Dlaczego mam problem na Inferno?
Po pierwsze, większość graczy twierdzących, że Inferno jest niemożliwe do przejścia, dopiero co skończyła grę na poziomie Piekło. Dodatkowo ci gracze prawdopodobnie byli solidnie wspierani przez swoją grupę podczas gry na Piekle oraz nie zdobyli dobrego wyposażenia, ani nie wiedzieli, jakiego zachowania mogą się spodziewać po grupach potworów oraz Bossach. Inferno to nie lepienie bałwana i tylko najlepsi dostąpią zaszczytu przejścia go, a tylko wybrani dokonają tego samotnie.



Dołączona grafika



To co mam zrobić, żeby przejść Inferno samemu?
Istnieje sporo sposobów na to, aby zwiększyć twoje szanse na Inferno. Odnalezienie mocnych i słabych stron indywidualnych potworów, Czempionów oraz Bossów również da ci przewagę. Oto porady, które z pewnością znacznie pomogą w twojej grze:

1. Zdobądź lepszy sprzęt - Praktycznie najważniejszą rzeczą, na jaką musisz zwrócić uwagę podczas twojego "być, albo nie być" na Inferno jest sprzęt, w jaki ubrałeś swoją postać. Jeśli to twój pierwszy raz na Inferno, to zdecydowanie powinieneś zrobić w tył zwrot i wrócić do 4 aktu Piekła, żeby wyfarmić lepszy sprzęt. Inną opcją jest farmienie złota na Piekle po to, aby potem kupić coś lepszego w Domu Aukcyjnym lub odwiedzić swojego kowala w celu wykucia nowej zbroi/broni.

2. Skup się na atrybutach właściwych dla klasy twojej postaci - powinieneś skupić się na sprzęcie, który dodaje bonusy do cech twojej postaci w zależności od jej klasy. Dla przykładu Mnich będzie potrzebował sprzętu z + do Zręczności, ponieważ Zręczność zwiększa u niego zarówno zadawane obrażenia, jak i szansę na Unik. Jeśli właśnie rozpoczynasz Inferno, zdecydowanie nie powinieneś się koncentrować na Modyfikatorach takich jak +% Upuszczonego Złota oraz +% Zdobytego Doświadczenia (i tak będziesz już miał maksymalny poziom postaci). Więcej Życia, Odporności, Pancerza, Obrażeń - to bonusy, na które zwracasz uwagę ulepszając swój sprzęt do gry na Inferno.

3. Ulepsz swoją obronę - zwiększenie statystyk dotyczących obrony jest niesamowicie ważne, kiedy masz do czynienia z potworami na Inferno. Bez problemu możesz zginąć po JEDNYM uderzeniu czempiona, jeśli twoje Życie, Pancerz lub Odporności nie są wystarczająco wysokie. Aby zwiększyć swoje szanse, używaj umiejętności, które dodają Pancerz, Szansę na Unik, Odporności oraz zmniejszają otrzymane Obrażenia. Inferno to setki potworów, które zadają obrażenia od Żywiołów, więc zwiększanie każdego typu Odporności jest tak samo ważne, jak innych statystyk dotyczących obrony. Popracuj trochę nad ulepszeniem ich wszystkich, a zobaczysz zdecydowaną różnicę w swojej przeżywalności.




Dołączona grafika



4. Wykorzystuj Towarzyszy i ich pomocników - Granie samemu nie oznacza, że nie możesz uzyskać odrobiny pomocy. Upewnij się, że masz u swego boku Towarzysza, który posiada Umiejętności, które w jak najlepszy sposób dopełnią twoją postać. Przykładowo, jeśli grasz Szamanem, Czarodziejem lub Łowcą Demonów, wybierz Templariusza aby cię bronił i pochłaniał obrażenia za ciebie. Mnich i Barbarzyńca powinni zdecydować się na Zaklinaczkę lub Szelmę, żeby zwiększyć swoją siłę rażenia. Zwracaj także uwagę na to, żeby używać umiejętności Towarzyszy przyzywających pomocników, którzy odwrócą uwagę od twojej postaci.

5. Bądź ostrożny! - Nie przeceniaj swoich możliwości. Potwory na Inferno są nie tylko znacznie silniejsze, ale posiadają również usprawnioną Sztuczną Inteligencję. Co za tym idzie, będą starały się ciebie ścigać, okrążać i nie spoczną, dopóki jedno z was nie padnie trupem.



Dołączona grafika



Jeśli bez zastanowienia wbiegniesz w grupę Czempionów, natychmiast zostaniesz otoczony i zabity. Nie bądź porywczy, poruszaj się z dużą ostrożnością, bo nigdy nie wiadomo, czego spodziewać się za rogiem. Staraj się ściągać na siebie uwagę jak najmniejszych grup potworów. Poza trybem Hardcore, przechodzenie Inferno samemu jest najbardziej ryzykownym i niebezpiecznym wyzwaniem w grze.

Twoje pierwsze przejście najwyższego poziomu trudności będzie najwolniejszym i najtrudniejszym zadaniem jakie spotka cię w Diablo 3. W miarę, jak zaczniesz zdobywać lepszy sprzęt i uzupełnisz wiedzę, kolejne podejścia do Inferno będą coraz prostsze i przyjemniejsze. Jak najlepiej wykorzystaj każdą radę z tego poradnika, a nawet się nie zorientujesz, kiedy zabijesz ostatniego Bossa!


Tłumaczenie z: link

Administrator: Poradnik oceniony w konkursie na: 9/10. Przydzielono 4.5 pkt.




#39 Pierwsze spojrzenie

Napisano SnickersSs w 06 April 2012 - 15:19

Nie miałem wątpliwości, że postać barbarzyńcy pojawi się w kolejnej części DIablo, można powiedzieć, że postać ta jest symbolem walki bronią białą.

Jak w poprzedniej części, nasze umiejętności polegają na tężyźnie fizycznej, okrzykach wzmacniających postać, a także osłabiających przeciwników.

W Diablo III barbarzyńca wydaje się bardziej zwinny, nasza postać nie jest też typowym idiotą z topotem, mocą umysłu potrafi podnieść swoją obronę, lub wuczyć słaby punkt przeciwnika i zadać znacznie większe obrażenia.


Dołączona grafika

Ciekawym smaczkiem jest dla nas "Furia", jest to coś w rodzaju szału bitewnego, który gromadzimy podczas walki by następnie wykorzystać ją do widowiskowych ataków.


Preferowanymi przez nas przedmiotami będą dwa jednoręczne miecze, a także cięzkie topory i miecze dwuręczne.

Prawdopodobnie pancerz będzie dzielił sie na klasę lekką i ciężką. Ciężka pozwoli nam znosić potężne uderzenia, lekka będzie raczej wyborem typowego "berserkera" postaci nastawionej na zadawanie szybkich i mocnych ciosów przy pomocy dwóch broni jednoręcznych.

Dołączona grafika


Dołączona grafika



Umiejętności dzielą się na pasywne (dające stały efekt np.Nerwy ze stali - zwiększające obronę) i aktywne (wykorzystujące energie, w tym przypadku furie)


Pasywne:


Funt ciała - Umiejętność ta zwiększa szansę na wypadnięcie kuli życia z potwora o 25% (kula regeneruje nam życie, każda klasa postaci ma możliwość wydropienia jej), dodatkowo punkty życia w kuli zwiększone są stukrotnie.


Bezlitosny - Podnosi nasze szanse na trafienie krytyczne o 5%, a także wartość obrażen z tego trafienia o 50%.

.

Nerwy ze stali - Obrona postaci wzrasta o 25%.


Mistrz Broni - Dodaje bonus zależny od broni (miecze 10% wieksze obrażenia/topory 5% na trafienie krytyczne/włócznie 10% szybkości ataku/bronie masywne. 1pkt furii więcej)


Nieugięty - W czasie gdy nasz poziom życia spadnie poniżej 20%, używanie umiejętności nie kosztuje nas furii, a otrzymane obrażenia redukują się o połowę.


Awanturnik - Gdy pięciu wrogów znajdzie się w polu ośmiu metrów od naszej postaci, nasze obrażenia rosna o 30%


Maszyna Do Zabijania - Wrogie efekty trwają 20% krócej, a w czasie ogłuszenia zyskujemy 15% na odzyskanie punktów życia.


Dar Bul-Katosa - Czas regeneracji Trzęsienia Ziemi, Zewu Starożytnych oraz Gniewu Berserkera zmniejsza sie o 30 sekund.


Inspirująca Postawa - Wzrasta czas trwania okrzyków.


Berserkerski Szał - Podczas całkowitego załadowania furii zadajemy 20% obrażen więcej.


Żądza Krwi - Zwraca 3% zadanych przez nas obrażen jako punkty życia.


Niechęć - Zwiększa wzrastanie furii, a także jej maksymalną objętość.


Przesąd - Zmniejsza otrzymywane obrażenia niefizyczne.


Twardy jak Skała - Zwiększa obronę i odbite przez nas obrażenia.


Bez Wyjścia - Zwiększa obrażenia umiejętności aktywnych - Starożytnej Włóczni oraz Rzutu Bronią.


Nieustępliwy - Furia przestaje spadać gdy nie wyprowadzamy ataków.





Aktywne: (Do umiejętności aktywnych możemy włożyć jeden z kilku kamieni runicznych dających ciekawe efekty)


Uderzenie - Atak zadający 145% obrażeń broni z 20% szansą na odrzucenie przeciwnika.


Starożytna Włócznia - Rzucamy włócznią i przyciągamy nią do siebie wrogów, atak ten spowalnia przeciwnika i zadaje 100% obrażeń.


Rzut Bronią - Rzut bronią miotana (np. oszczepem) zadaje potężne obrażenia i spowalnia przeciwnika.


Sejsmiczny Wstrząs - Barbarzyńca wywołuję trzęsienie ziemi zadające wysokie obrażenia.


Okrzyk Bojowy - Zwiększa obronę postaci i drużyny.


Zemsta - Posiada 15% szans na aktywacje z każdym trafieniem, postać oddaje cios z potężną siłą, a także ma szansę na uleczenie się.


Wrzask Groźby - Okrzyk zmniejszający siłę ciosów naszych przeciwników.


Dzika Szarża - Wrogowie są atakowani z szarży, każdy na naszej drodze otrzymuję 60% obrażeń, główny cel natomiast 100%.


Młot Starożytnych - Przywołuje wielki młot miażdżacy naszych wrogów.


Cięcie - Postać wykonuje zamach zadający 120% obrażej pierwszemu celowi oraz 60% pobliskim potworom.


Bitewna Furia - Barbarzyńca wpada w furię zadając większe obrażenia.


Atak z Wyskoku - Barbarzyńca wykonuje skok po którym spada zadając obrażenia w promieniu ośmiu metrów.


Rozdzieranie - Postać dosłownie masakruje wszystko w promieniu dziewięciu metrów.


Tąpnięcie - Postać wykonuje tąpnięcie, któro zadaje obrażenia i ogłusza wrogów.


Szał - Zadaje 100% obrażeń broni i zwiększa szybkość ataku z kązdym ciosem.


Sprint - Poruszamy się z większą prędkością przez 6 sekund.


Zew Starożytnych - Jest to umiejętność, która za każdym razem przywoła miłe wspomnienia graczom Diablo II, przywołuje ona trzech strażników - Talica, Korlica i Madawca, którzy pomagają nam następnie w walce.


Trąba Powietrzna - Ta umiejętność czyni naszą postać prawdziwym barbarzyńca, postać wpada w istny szał i zaczyna wirować zadając obrazenia wrogom.


Ignorowanie Bólu - Zmniejsza obrażenia zadawane przez wrogów o 65% przez 6 sekund.


Przezwyciężenie - Zadaje 150% obrażeń każdemu w zasięgu dziewięciu metrów.


Trzęsienie Ziemi - Barbarzyńca wywołuje trzęsienie i zadaje 1200% obrażeń od ognia (seems legit :D ).


Gniew Berserkera - Postać wpada w szał, zwiększa on nasze atrybuty.


Dołączona grafika


Krótkie przedstawienie systemu walki barbarzyńcy


Podczas gry barbarzyńca sprawia wrażenie ciężkiego do opanowania, jednak zaledwie po pięciu minutach można już przyzwyczaić się do gry.

Umiejętności szału sprawiają, że nasza postać biega po całym ekranie z prędkością światła, dlatego polecam myszki z łatwą zmianą DPI (preferowana przeze mnie R.A.T 3)



Kolejne artykuły już wkrótce.




#247 Kamienie szlachetne.

Napisano Yond. w 10 April 2012 - 01:06

Kamienie szlachetne.


Chyba wszyscy pamiętają kamienie szlachetne (gemy) z Diablo 2 - 7 rodzajów, 5 poziomów każdy.
W Diablo 3, postanowili zrobić tylko 4 rodzaje kamieni szlachetnych, za to umożliwiają nam upgrade każdego o 14 (sick!) poziomów.
Pierwsze 5 poziomów będzie można zdobyć z potworów w grze, a następne 9 będzie można wyrobić u jubilera, na takiej samej zasadzie jak w Diablo 2 (3 gemy słabszego poziomu, na 1 gem poziomu lepszego).
Do naszej dyspozycji Blizzard oddaje: Ametysty, Szmaragdy, Rubiny, oraz Topazy.

Ametysty:

Działanie ametystów:
- Włożone w hełmy - + X% życia.
- Włożone w bronie - każdy cios dodaje + X życia.

Zdjęcie Ametystów:
Dołączona grafika

Szmaragdy:

Działanie szmaragdów:
- Włożone w hełmy - + X% dodatkowego złota z potworów.
- Włożone w bronie - + X% szans na zadanie uderzenia krytycznego.

Zdjęcie Szmaragdów:
Dołączona grafika


Rubiny:

Działanie Rubinów:
- Włożone w hełmy - + X% dodatkowego doświadczenia otrzymanego z zabitych potworów.
- Włożone w bronie - + X-X dodatkowych obrażeń.

Zdjęcie Rubinów:
Dołączona grafika

Topazy:

Działanie Topazów:
- Włożone w hełmy - X% więcej szans na znalezienie magicznych przedmiotów.
- Włożone w bronie - atakujący zadający obrażenia fizyczne otrzymują X obrażen na każde uderzenie.

Zdjęcie Topazów:
Dołączona grafika

Ciekawostka - do uzyskania jednego kamienia 14 poziomu potrzeba 19683 kamieni 5 poziomu.
Rzyczę wam powodzenia w tworzeniu "Radiant Star".

Regards,
Yond.